Verhuur

Na de kennismaking lopen wij samen met u door het te verhuren eigendom om te kijken wat de woning te bieden heeft. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de staat van onderhoud, afwerking en andere factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke waardering van de verhuurprijs.

Bij het in verhuur nemen van uw pand zal u een bemiddelingsopdracht bij verhuur voorgelegd worden waarin de voorwaarden zijn vermeld waaronder wij werken. Verder zal u worden gevraagd of er nog plannen beschikbaar zijn van uw woning en alle informatie die nuttig kan zijn voor het samenstellen van het verhuurdossier.

Er wordt een inlichtingenfiche opgemaakt waarin alle ruimten individueel worden beschreven. Tevens zullen er heel wat foto’s worden genomen die gebruikt worden voor de website.

Mocht het eigendom een appartement betreffen dan zal u eveneens worden gevraagd het eventuele huidige huurcontract en de gegevens van de syndicus beschikbaar te houden.

De huurpanden die we mogen aanbieden publiceren we op onze website en op verschillende portaalsites zoals Immoweb en Hebbes, alsook plaatsen we zoekertjes in regionale krantjes.

We maken er een gewoonte van om kandidaat-huurders te screenen alvorens we ter plaatse een bezichtiging inplannen. Zo vragen wij hen een kopie van de identiteitskaart en een bewijs van inkomen.

Wanneer we een geschikte huurder hebben gevonden maken wij een huurcontract op dat volledig conform de huurwetgeving is met een huurwaarborgverzekering van Korfina. In onze verhuur-service zit ook de opmaak van een plaatsbeschrijving. We begeleiden u ook bij de overname van de nutsvoorzieningen. Het contract, de plaatsbeschrijving en foto’s van het verhuurde goed laten wij registreren in het registratiekantoor van Hasselt.

Indien nodig helpen wij u ook met de indexering van de huurprijs gedurende de looptijd van het huurcontract.